Palveluiden elinkaarenhallinta – Enemmän kuin pelkkää ylläpitoa 

Turvallisuus, sujuvuus ja toimivuus eivät synny itsestään. Ne vaativat jatkuvaa huolenpitoa, oikeaa osaamista ja kokonaisvaltaista suunnittelua. Mipro tarjoaa asiakkailleen elinkaarenhallintaa, joka ei rajoitu pelkkään ylläpitoon. Kyse on fiksusta ja ennakoivasta tavasta varmistaa, että järjestelmät toimivat luotettavasti vuodesta toiseen. 

Ennakointi on avain onnistumiseen

Meillä Miprolla elinkaarenhallinta alkaa jo suunnittelusta. Kun asioita mietitään valmiiksi ennen kuin ongelmia ehtii syntyä, säästyy sekä aikaa että rahaa. Käytössämme on kehittyneet valvonta- ja etädiagnostiikkatyökalut, joiden avulla pystymme havaitsemaan poikkeamat ajoissa ja reagoimaan niihin nopeasti. Näin voidaan välttää ikävät yllätykset ja minimoida käyttökatkot. 

Palvelut, jotka helpottavat arkea 

Miprolta löytyy monipuoliset palvelut, jotka on suunniteltu nimenomaan asiakkaita varten: 

  • 24/7 Service Desk – Asiakkaan tukena kellon ympäri. Otamme vastaan tukipyynnöt, seuraamme tilannetta ja ratkomme ongelmia ennakoivasti datan avulla. 
  • Varaosahallinta – Varmistamme, että kriittiset osat löytyvät aina nopeasti. Näin korjaukset saadaan tehtyä ilman turhia viiveitä. 
  • Järjestelmäpäivitykset ja muokkaukset – Pidämme järjestelmät ajan tasalla ja räätälöimme niitä asiakkaan tarpeisiin. Päivitykset tehdään suunnitelmallisesti ja häiriöittä. 
  • Koulutuspalvelut – Autamme asiakkaitamme pysymään ajan tasalla. Tarjoamme koulutusta niin käytön, huollon kuin järjestelmäasetusten hallintaan. 
  • Konfiguraationhallinta – Huolehdimme, että järjestelmien tiedot pysyvät järjestyksessä ja turvassa. Tämä tuo varmuutta sekä käyttöön että ylläpitoon. 
Kuva: Mipron elinkaaripalveluvalikoima

Tietoturva mukana alusta alkaen 

Kyberturvallisuus on kiinteä osa kaikkea tekemistämme ja sen osoittaa Mipron saavuttama ISO27001 sertifikaatti. Hyödynnämme kansainvälistä IEC 62443 -viitekehystä, joka varmistaa, että järjestelmien turvallisuus on huomioitu jo suunnittelupöydältä lähtien. Monikerroksinen suojausmalli (defense-in-depth) auttaa suojaamaan järjestelmän koko sen elinkaaren ajan.  

ITIL®4 – jatkuvaa kehittämistä ja asiakaslähtöisyyttä

Palveluidemme toiminta pohjautuu ITIL®4-viitekehykseen, jonka ansiosta palvelut kehittyvät jatkuvasti ja asiakkaan tarpeet pysyvät keskiössä. Pidämme säännöllisesti yhteyttä asiakkaisiin ja keräämme palautetta. Näin pystymme kehittämään palveluistamme juuri oikeanlaisia. 

Kuva: ITILin esittämät seitsemän ohjaavaa periaatetta

Luotettava kumppani pitkälle matkalle 

Mipron ratkaisut ovat pitkäaikaisia investointeja – ei pikaratkaisuja. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaille järjestelmät, jotka kestävät aikaa ja kehittyvät mukana. Palvelut rakennetaan aina asiakaskohtaisesti, oli kyseessä sitten yksittäinen laite tai laaja verkosto.

 

Mipro Oy – Turvalliset ja tehokkaat järjestelmät liikenteen ja teollisuuden tarpeisiin. 


lue lisää

Esite:

Mipro Service Life Cycle Management

Signal and Draht artikkeli ITIL®4 eduista:

Signal+Draht 3/2024: Aiming for improved performance with the assistance of ITIL


KIRJOITTAJA

Tiia Leppäkorpi

Palveluarkkitehti

Olen Tiia, työskentelen Miprolla Palveluarkkitehtinä, suunnitellen ja kehittäen meidän sisäisiä, sekä ulkoisia palveluitamme.

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.