MIPRO – NELJÄ VUOSIKYMMENTÄ TURVALLISUUDEN EDELLÄKÄVIJÄNÄ
Mipro on raideliikenteen ja teollisuuden järjestelmiin erikoistunut asiantuntijayritys. Vuodesta 1980 lähtien olemme olleet mukana kehittämässä turvallisempaa ja toimivampaa raideliikennettä, vesi- ja energiahuoltoa sekä teollisuutta.
Mipro on vahvasti kasvava yritys, jonka pääkonttori on Mikkelissä; lisäksi yrityksellä on toimipisteet Espoossa, Oulussa sekä Tallinnassa. Työllistämme jo yli 150 tekniikan alan ammattilaista. Toimimme kansainvälisillä markkinoilla ja asiakkaitamme ovat muun muassa Väylävirasto, Kaupunkiliikenne, Eesti Raudtee As sekä lukuisat vesi- ja energiahuollon yhtiöt.

LIIKETOIMINTA-ALUEET
VIIMEISIMMÄT UUTISET JA BLOGIT
The application of different verification methods is a prominent part of the development process for safety related systems. Some methods are suitable for the early lifecycle phases, while others are best used later. In the end, the most significant thing is that all the lifecycle phases can be verified in a sufficient manner and using the method best suited for the purpose. At Mipro, we have found that formal verification increases diversity in order to achieve the best possible verification results and improve the quality and safety of the deliveries.
Mipro on sitoutunut toiminnassaan yhteiskuntavastuuseen Yhdistyneiden Kansakuntien Global Compact -ohjelman mukaisesti (UNGC – United Nations Global Compact).
TRAKO 2023 on yksi Euroopan merkittävimmistä rautatiealan näyttelyistä ja konferensseista, joka järjestetään Gdanskissa, Puolassa 19. – 22. syyskuuta. Kahden vuoden välein järjestettävä tapahtuma kokoaa yhteen rautatiealan keskeiset toimijat, kuten valmistajat, toimittajat, operaattorit, viranomaiset ja alan asiantuntijat, esittelemään viimeisimmät edistysaskeleet, innovaatiot ja trendit rautatiealalla.
Kansalliset raideliikennetoimijat ovat pitkään kamppailleet eri teknologioiden yhteensopivuusongelmien ja kalliiden sopeutusten kanssa. Suurin syy niihin on ulkoisien rajapintojen yhteisten standardien puuttuminen. Alaa mullistava EULYNX-aloite määrittelee modulaariset ja standardoidut hallinta- ja automaatiojärjestelmät rautatieliikenteen infrastruktuurille, pyrkien luomaan kustannustehokkaan kehityspolun siirryttäessä Eurooppalaiseen junanohjausjärjestelmään (ETCS). Artikkelimme raideliikenneteknologioihin keskittyneessä Signal+Draht lehdessä tutkii EULYNX radiosuojastuskeskuksen RBC-rajapinnan merkitystä järjestelmien modernisoinnissa ja pohtien Mipron roolia erityisesti Suomessa tässä mullistavassa muutoksessa.